بهترین بازی های نقش آفرینی (RPG) 2019 برای کامپیوتر، PS4 و Xbo | نقش خود را بیافرینید

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
9:28
پنج شنبه 7 آذر 1398

ژانر نقش آفرینی (Role Playing Game یا به اختصار RPG) از جمله ژانرهایی است که بسیاری از افراد در نزدیک شدن به آن کمی احتیاط خرج می‌دهند. این احتیاط دلایل مختلفی دارد؛ شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این امر آن باشد که بازی های RPG (به خصوص در گذشته) از جمله عناوینی هستند که نسبت به ژانرهای دیگر مکانیزم‌های پیچیده‌تری دارند. این مکانیزم‌ها در طول پیشرفت و تکامل بازی‌های نقش‌آفرینی برای پلتفرم‌های مختلف در طی زمان ساده‌تر و مخاطب‌محورتر شده‌اند و پس از یک مدت نیز ژانرهای فرعی دیگری همانند اکشن نقش‌آفرینی (Action-RPG) به وجود آمده‌اند که جنبه اکشن بارزتری را بروز داده‌اند.

rpg-games

به طور کلی می‌توان گفت در وضعیت کنونی این ژانر نیز همانند ژانرهای دیگر جزو محبوب‌ترین‌هاست؛ تا جایی که برخی از بازی‌های نقش‌آفرینی همانند اسکایریم از منظر تعداد مخاطب و طرفدار با بسیاری از عناوین شوتر و یا ورزشی رقابت می‌کنند. با توجه به تعدد بازی‌های خوب نقش آفرینی بر آن شدیم تا تعدادی از بهترین عناوین این ژانر را برایتان معرفی کنیم. چه از طرفداران قدیمی بازی‌های نقش‌آفرینی باشید و چه قصد آن را داشته باشید که به تازگی برخی از عناوین این ژانر محبوب را تجربه کنید. با ما باشید تا تعدادی از بهترین بازی های نقش آفرینی را برای پلتفرم‌های مختلف با همدیگر بررسی کنیم.


آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر، PS4 و Xbox
    • بازی Persona 5
    • بازی South Park: The Stick of Truth
    • بازی Bloodborne
    • بازی World of Warcraft
    • بازی Dark Souls 3
    • بازی Borderlands 2
    • بازی Assassin’s Creed Odyssey
    • بازی Star Wars: Knights of the Old Republic
    • بازی Mass Effect 2
    • بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild
    • بازی Elder Scrolls 5: Skyrim
    • بازی The Witcher 3

 


بهترین بازی های RPG برای کامپیوتر، PS4 و Xbox


 

12. بازی Persona 5

بازی-Persona-5

رتبه دوازدهم لیست بهترین بازی های نقش آفرینی که قصد معرفی آن را برای شما داریم، نسخه پنجم بازی پرسونا (Persona) است که به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن 4 منتشر شده است. در این بازی متفاوت همانطور که از نام آن بر می‌آید توسط قهرمان خود به مقابله با نمودهای بیرونی امیال اطرافیان خود خواهید پرداخت. این نمودها به شکلی خشن بازسازی شده‌اند و رویارویی با آن‌ها یکی از عوامل کلیدی جذابیت‌بخشی به بازی Persona 5 محسوب می‌شود. با این وجود در نظر داشته باشید که جنگ و رویارویی تنها عواملی نیستند که بازی پرسونا 5 را به یک عنوان خوب تبدیل می‌کنند.

علاوه بر جنبه رویارویی محور این بازی شما در نقش دانش آموزی ظاهر خواهید شد که باید در محیط آموزشی جدید خود به گشت‌ و گذار پرداخته و با هم‌کلاسی‌هایش تعامل کند؛ کار کردن و درس‌ خواندن را به تعادل برساند و آیتم‌هایی بسازد که در دنیای موازی خشن دیگری که پر از نمودهای روانی افراد مختلف است او را کمک کنند. گیم‌پلی بازی Persona 5 در دو دنیای کاملا متفاوت رخ می‌دهد و می‌توان گفت سازندگان بازی در عین تنوع بخشی به آن نهایت تعادل را در طراحی این دو دنیا به کار برده‌اند.

 

11. بازی South Park: The Stick of Truth

بازی South Park The Stick of Truth

یازدهمین عنوان لیست بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر بازی South Park: The Stick of Truth است که علاوه بر پلتفرم PC از طریق کنسول‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است. بازی South Park: The Stick of Truth علاوه بر این‌که شدیدا طنزمحور و خنده‌آور است، از نظر مبحث فانتزی و مرزهای آن نیز جایگاه خوبی را کسب کرده است.

در بازی The Stick of Truth می‌توانید در نقش یکی از کلاس‌های جادوگر (Mage)، جنگجو (Fighter)، دزد (Thief) و یا یهودی (Jew) به بازی بپردازید اما محدودیت شما در چهارچوب این نقش‌ها تا میزان زیادی از میان برداشته شده و قهرمان خود را به وسیله مهارت‌هایی که در طول بازی یاد خواهید گرفت می‌توانید شخصی‌سازی کنید. شخصیت‌های سری تلویزیونی South Park نیز در این بازی همراه شما خواهند بود؛ به همراه تمامی جوک‌ها و حرکات خنده‌آوری که هر کدام را با آن‌ها می‌شناسیم.

 

10. بازی Bloodborne

بازی Bloodborne

یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی برای PS4 عنوان Bloodborne است که به صورت انحصاری برای این پلتفرم منتشر شده است. سرزمینی که بازی Bloodborne در آن اتفاق می‌افتد در یک کلام زیباست و حتی در توصیف هیولاهای آن نیز می‌توان گفت با دیدنشان احساس نوعی غم زیبایی‌شناسانه می‌کنیم. سازندگان بازی Bloodborne در خلق اتمسفر متناسب با عنوان خود بسیار موفق عمل کرده‌اند. این بازی از جمله عناوینی است که مدتی طول خواهد کشید تا از آن خسته شوید.

از جمله موارد قابل ذکری که به جذابیت بازی Bloodborne افزوده‌اند می‌توان به مشاهده پیشرفت قهرمان بازی از یک مبتدی بی‌نام‌و‌نشان به یک شکارچی ترسناک اشاره کرد. حال و هوای بازی Bloodborne نسبت به Dark Souls تاریک‌تر و همچنین غم‌انگیزتر است و از بین بردن هیولاهای بازی که شهروندان سابق تغییر شکل یافته محسوب می‌شوند وجدان بازیکن را درگیر خواهد کرد؛ اما به هیچ وجه اجازه ندهید این امر مانع از پیشروی‌تان از این بازی خوب شود.

 

9. بازی World of Warcraft

وارکرفت

یکی دیگر از بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر بازی محبوب World of Warcraft است که توسط کمپانی بلیزارد (Blizzard) برای پلتفرم PC عرضه شده است. شاید دلیل این‌که این عنوان سال‌هاست طرفداران وفادار خود را همچنان حفظ کرده‌است آن باشد که World of Warcraft از همه نظر یک بازی نقش‌آفرینی بسیار خوب محسوب می‌شود. سیستم لوت (Loot) بازی World of Warcraft را در عمل می‌توان نامحدود نامید. علاوه بر این در این بازی قادر هستید از طریق دو حزب (Faction) کاملا متفاوت که Horde و Alliance نام دارند به گشت‌و‌گذار و مبارزه در سرزمین پهناور Azeroth بپردازید؛ بنابراین می‌توانید هر دو جبهه جنگ را تجربه کنید.

از جمله موارد دیگری که به جذابیت بازی World of Warcraft اضافه می‌کنند آزادی شما در رویارویی با دشمنان از طریق گروه‌های بسیار بزرگ و یا به شکل انفرادی است. به عبارت دیگر World of Warcraft به شما امکان می‌دهد به تجربه نقش‌آفرینی خود هر طور که می‌خواهید شکل دهید و اگر از طرفداران ژانر نقش‌آفرینی باشید بدون شک این بازی تمامی نیازهایتان را برآورده خواهد کرد.

 

8. بازی Dark Souls 3

هترین-بازی-برای-پلی-استیشن-4

یکی از متفاوت‌ترین و بهترین بازی های نقش‌ آفرینی PC که می‌توان آن را تجربه کرد، Dark Souls 3 است که علاوه بر پلتفرم کامپیوتر برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز منتشر شده است. Dark Souls 3 یک بازی اکشن نقش‌آفرینی (Action-RPG) محسوب می‌شود و می‌توان گفت جنبه اکشن آن بیشتر از جنبه نقش‌آفرینی‌اش است. هر سلاحی را که دوست دارید انتخاب کنید؛ زره خود را بپوشید و شما آماده هستید تا با موجوداتی که در این بازی خوب وجود دارند مبارزه کنید.

با پیشروی در بازی و به دست آوردن مهارت‌های سلاح و سپر، آزادی عمل بیشتری در رویکرد خود نسبت به مبارزه‌ها خواهید داشت و به مرور از طریق حمله‌های ویژه (Special Attack) و موارد دیگر به جنبه شخصی‌سازی کاراکتر خود دسترسی بهتری پیدا می‌کنید. از جمله موارد دیگر بازی Dark Souls 3 می‌توان به تشویق بازیکنان به اکتشاف در سرزمین پهناور آن اشاره کرد که علاوه بر راه‌های اصلی، پر از مسیرهای میانبر و نامرئی است. این مسیرها می‌توانند شما را برای تعویض سلاح‌ها جهت رویارویی با هیولاهای دیگر یاری دهند. اگر به ژانر اکشن نقش‌آفرینی مخصوصا جنبه اکشن آن علاقه‌مند هستید بازی Dark Souls 3 را حتما امتحان کنید.

 

7. بازی Borderlands 2

بازی-Borderlands

رتبه هفتم لیست بهترین‌های بازی نقش آفرینی برای کامپیوتر به بازی Borderlands 2 تعلق دارد که علاوه بر پلتفرم کامپیوتر برای کنسول‌های PS4 و Xbox One نیز عرضه شده است. در بازی Borderlands 2 صرفا با اسلحه‌ای که از آن استفاده می‌کنید می‌توان به سبک بازی شما پی برد. از اسنایپر استفاده می‌کنید؟ احتمالا بیشتر به برنامه‌ریزی علاقه دارید. شات‌گان؟ احتمالا دوست دارید به دشمنان خود نزدیک شده و از این طریق مبارزه کنید. شاید هم دوست دارید در یک دست یک اسلحه اتوماتیک و در دست دیگر یک رولور (Revolver) داشته باشید؛ در این صورت احتمالا بیشتر از دوستان خود به جنون و هرج و مرج کنترل نشده علاقه دارید.


بازی Borderlands 2 برای تمامی سلیقه‌ها یک شیوه بازی پیشنهاد می‌دهد و این امر صرفا بخشی از تنوع موجود در آن است. ماموریت‌های فرعی بازی از احیای یک اسکگ (Skag) زخمی تا تیراندازی در صورت یک لیدر راهزن متغیرند و با لول آپ (Level up) کردن شخصیتتان در بازی موارد متنوع بیشتری را نیز خواهید دید. سازندگان بازی Borderlands 2 دنیایی متفاوت و منحصربه‌فرد را برایتان طراحی کرده‌اند که می‌توانید ساعت‌ها غرق آن شده و و از تنوع و گوناگونی موجود در آن لذت ببرید.

 

6. بازی Assassin’s Creed Odyssey

تریلر-جدید-عنوان-Assassin's-Creed-Odyssey

ششمین رتبه لیست بهترین بازی های نقش آفرینی را به بازی Assassin’s Creed Odyssey اختصاص داده‌ایم که برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه شده است. بازی Odyssey یک قدم رو به جلو برای سری Assassin’s Creed محسوب می‌شود. در این عنوان برای اولین بار در سری می‌توانید با شخصیت‌های غیرقابل‌ بازی (NPCها) وارد روابط رمانتیک شوید و همچنین گزینه‌های مختلفی برای برقراری مکالمه (Dialogue) داشته باشید. ویژگی‌های جدید گفته‌‌ شده را با بازگشت نبرد دریایی به سری و ماموریت‌های فرعی، لوکیشن‌ها و رازهای مخفی (Hidden Secret) ترکیب کنید تا یک بازی تمام عیار داشته باشید که می‌تواند ساعت‌ها سرگرمتان کند. یارهای شما در بازی (Alexios و Kassandra) را هرگونه که بخواهید می‌توانید شخصی‌سازی کنید.

نُه پایان‌بندی مختلف نیز در بازی Odyssey گنجانده شده است که از طریق نحوه تکمیل ماموریت‌های مشخص، تاثیر شما در دنیای بازی آشکار شده و یک پایان‌بندی برایتان به نمایش گذاشته خواهد شد. این امر سبب شده است که بتوانید بازی Odyssey را بیش از یک بار تجربه کرده و در عین حال برایتان تازه بماند. این امر به آن معنی است که اگر قصد داشته باشید تمامی بخش‌های مختلف بازی را با پایان‌بندی‌های گوناگون تجربه کنید، بیش از 100 ساعت گیم‌پلی در اختیارتان خواهد بود. همانطور که گفته شد بازی Odyssey علاوه بر احیای سری Assassin’s Creed آن را چند قدم رو به جلو برده است.

 

5. بازی Star Wars: Knights of the Old Republic

بازی-rpg

رتبه پنجم لیست بهترین‌های بازی نقش آفرینی به عنوان Star Wars: Knights of the Old Republic تعلق دارد. بازی Star Wars: Knights of the Old Republic مخصوصا برای بازیکنان حرفه‌ای‌تر ژانر نقش‌آفرینی عنوانی ایده‌آل و مناسب محسوب می‌شود. وقایع بازی 4000 سال قبل از حوادث‌ سری فیلم‌های جنگ ستارگان رخ می‌دهند و در بازی وظیفه دارید که از طریق تعالیم جدای (Jedi) به راه‌های مختلف استفاده از نیرو (Force) دست یابید. بازی Knights of the Old Republic در آغاز به شما اجازه می‌دهد که از بین سه کلاس شخصیتی یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این باید انتخاب کنید که به بخش تاریک (Dark Side) نیرو تعلق دارید و یا بخش روشنایی (Light Side) آن.


بازی Star Wars: Knights of the Old Republic در یک کلام بهشت طرفداران جنگ ستارگان محسوب می‌شود؛ چرا که از یک سو جوهره جادویی و فضایی سری فیلم‌ها را به خوبی کسب و نشان داده و از سوی دیگر قابلیت انتخاب را در طول بازی برای افرادی که آن را تجربه می‌کنند باز گذاشته است. از ویژگی‌های تحسین برانگیز بازی به طور خلاصه می‌توان به صداپیشگی بسیار خوب، گیم‌پلی روان و قابل دسترس، لایت‌سیبرها و همچنین شخصیت‌های مکمل درخشان اشاره کرد.

 

4. بازی Mass Effect 2

بازی-Mass-Effect-2

رتبه چهارم لیست بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر را به بازی Mass Effect 2 اختصاص داده‌ایم که علاوه بر پلتفرم کامپیوتر از طریق کنسول ایکس باکس نیز در دسترس است. در این دنباله کمپانی بایوویر (Bioware) تمام ویژگی‌های عنوان نخست را جمع کرده و با پایه قرار دادن آن، دنیایی جدید را برایمان ارائه می‌دهد که از هر نظر درخشان محسوب می‌شود. سیستم مبارزه بازی به شکل کامل از نو طراحی شده و ما را به یاد سبک مبارزه موجود در عناوین گیرز آف وار (Gears of War) می‌اندازد. به این قضیه مهارت‌های ویژه (Special Skills) قهرمان بازی را به همراه قابلیت‌های منحصربه‌فرد گروه (Squad) او را اضافه کنید تا یک گیم‌پلی پویا داشته باشید که به شما اجازه می‌دهد نحوه مبارزه خود را شخصا انتخاب کنید.

علاوه بر تمام این‌ها بازی Mass Effect 2 حاوی مجموعه‌ای از بهترین شخصیت‌ها در کل سری است که هر کدام به دقت شخصیت‌پردازی شده‌اند. روایت بازی به همراه قابلیت‌های دیالوگ که توانایی معاشقه (Romance) و همچنین بحث‌های ایدئولوژیکی بخشی‌هایی از آن محسوب می‌شوند، تصمیم گرفتن را وسط یک حادثه برایتان دشوار خواهد کرد. بازی Mass Effect 2 از جمله عناوینی است که علاوه بر طراحی یک گیم‌پلی خوب و روان احساسات مخاطب را نیز به وسیله المان‌های نقش‌آفرینی مورد هدف قرار می‌دهد و البته در این راه موفق عمل می‌کند.

 

 

3. بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی-The-Legend-of-Zelda

سومین رتبه لیست بهترین بازی های نقش آفرینی به بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild اختصاص دارد که به شکل انحصاری برای پلتفرم نینتندو سوییچ منتشر شده است. شخصیت اصلی بازی Breath of the Wild که لینک (Link) نام دارد، از جنبه‌های مختلف شبیه یک بوم سفید است؛ بوم سفیدی که می‌توانید به شکلی که می‌خواهید روی آن رنگ بزنید. لینک را می‌توانید تبدیل به یک مخفی‌کار درجه یک کنید و یا او را شوالیه‌ای زره‌پوش از کار در آورید یا حتی او را تبدیل به فردی عادی کنید که به سمت دشمنانش مرغ پرتاب می‌کند! شخصیت لینک و به طور کلی بازی Breath of the Wild به قدری انعطاف‌پذیر طراحی شده که در یک کلام می‌توانید تا زمانی که عمل مورد نظر شما از نظر خودتان درست باشد، هر کاری در آن انجام دهید.


دنیایی که در بازی Breath of the Wild با آن مواجه خواهید شد به قدری متنوع و رنگارنگ است که می‌توانید ساعت‌ها در آن گم شوید. از تشخیص دادن نوک یک برج در دوردست‌ها بگیرید تا اکتشاف در لابه‌لای هزارتوی اسرارآمیزی که در گوشه نقشه‌ بازی وجود دارد؛ اکتشاف در دنیای این بازی تجربه‌ای است که در هیچ عنوان دیگری نصیبتان نخواهد شد. سازندگان بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild با جدیدترین عنوان خود بیدار شدن لینک را پس از دهه‌های متوالی اعلام کرده و دنیای جدید شگفت‌انگیزی را پیش رویمان گذاشته‌اند.

 

2. بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim

بازی-اسکایریم

کم کم به انتهای لیست بهترین بازی های نقش آفرینی نزدیک می‌شویم. رتبه دوم لیست ما به بازی Elder Scrolls 5: Skyrim تعلق دارد که برای پلتفرم‌های PS4، Xbox One، کامپیوتر و نینتندو سوییچ منتشر شده است. در این بازی که توسط کمپانی Bethesda ساخته شده است همانند بازی زلدا (و البته به شکلی متفاوت) آزادی عمل بی‌حد و حصری خواهید داشت؛ تا جایی که خواهید توانست به هر فردی که می‌خواهید تبدیل شوید و یا هر کاری را که دوست دارید انجام دهید. به عبارت دیگر دنیای بازی اسکایریم به شکلی طراحی شده است که بتوانید به معنای واقعی در آن «زندگی» کنید.

ممکن است به عطاری (Alchemy) علاقه‌مند باشید و علاوه بر آن به شکار برای به دست آوردن قلب یک موجود مشخص بپردازید و یا به یک زندگی ساده‌تر، گشت و گذار در دنیای پهناور بازی و پول درآوردن از طریق کاشت و برداشت سیب‌زمینی رغبت نشان دهید. البته این امر را نیز در نظر داشته باشید که همواره این تهدید وجود دارد که اژدهایی از فرق سرتان گذر کرده و مزرعه سیب‌زمینی‌ شما را با خاک یکسان کند! اما با وجود وقایع شوم بازی اهداف شما در بازی اسکایریم صرفا متعلق به خود شما هستند و هیچ اجباری وجود ندارد که ماموریت‌ها را انجام دهید. بازی اسکایریم دنیای پهناوری را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید به هر شکلی که می‌خواهید درون آن «زندگی» کنید.

 

1. بازی The Witcher 3

بازی-The-Witcher-3

بالاخره به رتبه اول لیست بهترین بازی های نقش آفرینی رسیدیم و این جایگاه به بازی دیگری تعلق ندارد جز عنوان تحسین شده The Witcher 3 که برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شده است. در بازی ویچر 3 در نقش Geralt of Rivera ظاهر می‌شوید. گرالت شخصیت محوری (و نه قهرمان) بازی ویچر 3 محسوب می‌شود. دنیای سومین بازی ویچر پر از بُعدهای مختلف به همراه هیولاهای گوناگون است. گرالت یک ویچر (Witcher) است؛ فردی که تحت آموزش‌های سرسختانه روانی و فیزیکی و همچنین جادویی قرار گرفته تا به جنگجو و اکتشاف‌گری ماهر تبدیل شوید.

افرادی که در طی بازی Witcher 3 با آن‌ها مواجهه خواهید شد همه به مهارت‌های شما نیاز خواهند داشت. البته در طول بازی این آزادی عمل را دارید که هر چقدر می‌خواهید ماموریت‌های فرعی را انجام دهید. به عبارت بهتر همانند بازی‌های زلدا و اسکایریم بازی ویچر 3 را که شامل بیش از 80 ساعت گیم‌پلی مفید است هر طور که بخواهید می‌توانید انجام دهید و سازندگان بازی در بخش اعظمی از آن آزادی عمل بسیار زیادی به شما داده‌اند. این آزادی در انتخاب را با نویسندگی بسیار خوب بازی، سیستم مبارزه چالش‌برانگیز و جذاب و بسیاری از عوامل دیگر ترکیب کنید تا یک بازی نقش آفرینی تمام عیار داشته باشید که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

بهترین-بازی-نقش-آفرینی

در این مطلب تعدادی از بهترین بازی های نقش‌ آفرینی را برای پلتفرم‌های مختلف به شما معرفی کردیم. شکی نیست که بازی های RPG بسیار خوب دیگری نیز وجود دارند که از لیست ما غایب هستند؛ اما در لیست بالا سعی کردیم سلیقه‌های مختلف را در نظر گرفته و چه برای تازه‌واردها و چه‌ برای طرفداران حرفه‌‌ای‌تر ژانر نقش‌آفرینی بازی‌های مناسبی را پیشنهاد دهیم. امیدواریم با تجربه هر کدام از عناوین گفته شده در لذت تجربه بازی‌ های نقش آفرینی مشارکت کرده و ساعات خوبی را با هر کدام از این عناوین سپری کنید.

نظر شما در مورد لیست بهترین بازی های نقش آفرینی چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.


تعداد بازدید از این مطلب: 1197
بازدید : 1197

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر